Hoe eerlijk is jouw kleding? Vraag het de merken vandaag

Wat heb je aan vandaag? Waar is jouw kleding gemaakt? En door wie? Wat doet dat merk om de omstandigheden voor kledingarbeiders te verbeteren?

CNV Internationaal roept je op dat zelf aan de merken te vragen op Fashion Revolution Day. Dat kan door mee te doen aan de live #Fairwear merken Q & A  die op dinsdag 24 april om 10.00 uur van start gaat.

Bijdragen aan sociale dialoog in TunesiŽ

CNV Internationaal organiseert op dinsdag 24 april een bijeenkomst over sociale dialoog voor een delegatie uit Tunesië met de minister van Sociale Zaken.

Arend van Wijngaarden, voorzitter van CNV Internationaal: “Over het algemeen is het voor iedereen beter als je sociaal economische vraagstukken samen bespreekt en oplost. Dat willen we vooral aan de hand van concrete voorbeelden laten zien.”

Kansen voor sociale dialoog met vakbeweging in Nicaragua

De president van Nicaragua, Daniel Ortega stopt onder zware druk van heftige protesten in het land de voorgenomen versoberingen van het sociale stelsel.

Arend van Wijngaarden, voorzitter van CNV Internationaal: “Dat is één stap vooruit. Ook een goede stap is dat werkgevers zich achter de demonstranten lijken te hebben geschaard. Dat biedt kansen voor een goede sociale dialoog tussen werkgevers en vakbonden.

Veel mis met arbeidsomstandigheden in de mijnbouw

In 2017 waren mijnwerkers in Peru die via een onderaannemer werken, tweeënhalf keer zo vaak slachtoffer van fatale ongelukken. In de mijnbouw kwamen daar afgelopen jaar totaal 41 arbeiders om het leven.

Nederlandse vissers steunen vissers in Madagaskar

Dankzij een bijdrage uit de Nederlandse cao voor de trawl-visserij kon de vakbond van vissers op Madagaskar een schip (een zogenoemde “pirogue”) aanschaffen.

Goed dat we op deze manier via CNV Internationaal collega’s in moeilijke omstandigheden ver weg kunnen steunen om zelf fatsoenlijk in hun levensonderhoud te voorzien”, zegt Wietze Kampen die bij CNV Vakmensen bestuurder is voor de visserij sector.

Werk mee met CNV Internationaal - Er zijn veel manieren

Het werk van CNV Internationaal ondersteunen kan op veel manieren. Je kunt direct een gift geven met Ideal. Of zelf het project kiezen dat je wilt steunen. Of periodiek een gift geven om de mogelijkheden voor belastingaftrek te benutten. Regelmatig ontvangt CNV Internationaal ook giften van jubilarissen die in plaats van kado's, een bijdrage voor CNV Internationaal vragen. Lees meer over de mogelijkheden.

Vimeo

internationaal@cnv.nl | Afmelden.

Privacyverklaring | Copyright © CNV Internationaal. Alle rechten voorbehouden.