CNV Internationaal zet sociale dialoog centraal op World Day for Decent Work

CNV Internationaal zet sociale dialoog centraal op Werelddag voor Fatsoenlijk Werk

Vakbondsorganisaties wereldwijd vieren 7 oktober voor de 11e keer World Day for Decent Work (WDDW). CNV Internationaal deelt voor deze Werelddag voor Fatsoenlijk Werk een video over sociale dialoog. “Een goed gesprek is het begin van verbeteringen op de werkvloer”, zegt CNV Internationaal voorzitter Arend van Wijngaarden. Bekijk hier de video.

Steun het project voor jongeren in West-Afrika

Steun het project voor jongeren

Komende tijd willen we 200 jongeren in Benin en Guinee helpen om een goede start te maken op de arbeidsmarkt. Op Werelddag voor fatsoenlijk werk vragen we uw steun om dit mogelijk te maken! Geven kan eenvoudig via Ideal.

Het grote Midden-Amerika debat

Het leek zo goed te gaan met Midden-Amerika. Tegenkrachten dreigen de positieve ontwikkelingen echter weer teniet te doen. Wat is er gaande in de regio en welke rol speelt Nederland nog?

Congres hulp en handel

Waar schuurt het en waar liggen kansen als het gaat om hulp en handel? Een middag over hoe we onze positieve impact kunnen vergroten en negatieve impact kunnen verkleinen.

Handige checklist vakbondsvrijheid

Handige mini checklist sociale dialoog en vakbondsvrijheid

Werkt u bij een internationaal bedrijf? Of een bedrijf dat inkoopt in lage lonen landen. Vraag dan deze handige checklist vakbondsvrijheid aan. Digitaal of op papier.

Sociale partners in het Boliviaanse Cochabamba stellen gezamenlijke agenda vast

Samenwerking in de strijd tegen smokkel en voor beter werk in Bolivia

Voor het eerst gaat men in het Boliviaanse Cochabamba - mede op initiatief van CNV Internationaal en DECP - samen de grootste problemen aanpakken.

President Morales werkt corruptiebestrijding in Guatemala tegen

President Morales belemmert corruptiebestrijding in Guatemala

De VN moet actie ondernemen tegen de straffeloosheid die ook vakbondswerk ernstig belemmert.

Colombiaanse boerenleiders met de dood bedreigd

Met gevaar voor eigen leven zet Valmiro Gonzalez zich in voor boerengemeenschappen in zijn regio.

Convenanten factsheets

Factsheets IMVO convenanten

Steeds meer Nederlandse bedrijfstakken trekken met de IMVO-convenanten één lijn  op het gebied van internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het CNV werkt mee in o.a. de sectoren kleding, voeding, banken en duurzaam hout. Lees er meer over in deze handige factsheets.

Werk mee met CNV Internationaal - Er zijn veel manieren

Het werk van CNV Internationaal ondersteunen kan op veel manieren. Je kunt direct geven met Ideal. Of zelf een project kiezen. Wie periodiek geeft benut optimaal de mogelijkheden voor belastingaftrek. We ontvangen ook vaak giften van jubilarissen die in plaats van kado's, een bijdrage voor CNV Internationaal vragen. We zijn dankbaar voor al deze bijdragen. Die zijn onmisbaar! Lees meer over de mogelijkheden.

Vimeo

internationaal@cnv.nl | Afmelden.

Privacyverklaring | Copyright CNV Internationaal. Alle rechten voorbehouden.